• Advertisement

Bonverkoop Duivencompetitie .

Moderator: Xander van Peer

Bonverkoop Duivencompetitie .

Berichtdoor Admin Wim » 24 nov 2021, 16:44

68747470733a2f2f6161762e736974652d796d2e636f6d2f7265736f757263652f7265736d67722f696d616765735f323031352f41756374696f6e2d676176656c2e6a7067.jpg

DE SPELREGELS VOORAF:

Anders dan u van ons gewend bent, zal deze verkoop ook te volgen zijn op http://www.doevepeet.nl/

Degene die wensen te bieden kunnen naam, adres en telefoonnummer + bieding doorgeven(eerste bod) via de mail huib.caarls@gmail.com Tel: 0636262366 of bij Wim van Es Email wes1964@ziggo.nl of Tel: 0643153242

Alle biedingen zijn in euro's

Het minimale inzet per bon is € 30,00

Minimale verhoging van biedingen;
Prijs tot € 200,= minimaal € 10,=
Boven dit bedrag minimaal € 25,=

Betalingen dienen uiterlijk binnen 8 dagen na afloop van de veiling in ons bezit te zijn.
Wordt hier niet aan voldaan, wordt de duif toegewezen aan de op één na hoogste bieder en wordt de eerste koper van toekomstige veilingen uitgesloten.

Betalingen dienen te geschieden op Giro rekening IBAN-NL53 INGB 0003420256 t.av H.A.J.C. Caarls
BIC INGBNL2A

Er worden geen extra kosten berekend, maar transport en daaraan gerelateerde kosten zijn altijd voor rekening van de koper.

Voor evt. kooporders neem even contact op met Huib of Wim.

Het Duivencompetitie team
Sportgroeten,
Lid van het DuivenCompetitie.nl-team!
Admin Wim

Administrator
Administrator

Re: Bonverkoop Duivencompetitie .

Berichtdoor Admin Wim » 24 nov 2021, 16:52

Bon 01: Cor Vrolijk, 2x jong Kwekers 2022 in overleg.

Ik ben meer een kweker dan een prijzenpakker Vind het gewoon leuk om ze thuis te zien komen Op het kweekhok zitten Een broer en een zus van de Power Lady Inteelt dochter PL x vader PL
Halfbroer van de vader gaf 5e Npo Kinderen uit halfzus van de vader Kinderen uit deze duiven Kleinzoon Snelle Jelle 2 Kleinkinderen Jellema doffer 1 kleinkind Blauwe Holleman 2 van deze duiven zijn een halfbroer en halfzus van New Dream .Op het vlieghok bevinden zich diverse kinderen hieruit deze zullen zich in 2022 moeten bewijzen . Voor meer info zie website: https://hanzestadmarathonduiven.jouwweb.nl/
Biedingen:

50 euro HvB
55 euro op dp
60 euro dp

Bon 02: Harrie van Boxmeer St. Oederoode, jong 2022 in overleg

Er zitten daar op het kweekhok alleen duiven die uitstekend gepresteerd hebben en de koper heeft de keuze uit: Eigen oude soort, of kleinkinderen uit de Kannibaal, Kleine Dirk, Koopman of de Rauw Sablon , Mevrouw Snellen & zn. duiven en voor het grotere werk heeft Harrie rechtstreeks duiven aangeschaft bij Jellema en ik ben er van overtuigd dat de koper uitstekend geholpen en geadviseerd wordt bij zijn keuze door Harrie! Kortom een super bon waar u geen spijt van krijgt! Wie kent Harrie niet, deze man is een heus uithangbord voor de duivenport en naast de enorme drijfveer in zijn club een groot deelnemer aan diverse éénhoksraces in 2019 won hij samen in teamverband Hoevenaars / Boxmeer de OLR Krakus Polen en ook in dit jaar wist Harrie diverse hot spots vluchten in OLR te winnen.

Biedingen :

75 EURO M VD R
85 WvE :
100 M vd R
225 euro dp

Bon 03: Jan van der Berg, Aalsmeer jong 2022 in overleg

Als je bij Jan komt moet je echt wel een mand meenemen want hij laat je niet vertrekken met 1 duif.
Begonnen met late jongen en wist al in Brabant 2000 fantastische uitslagen neer zetten.
Zelfs Ad Schaerlaeckens is van Jan onder de indruk:
AS over Jan,
Jan won van een fondvlucht de 20e prijs tegen 400 duiven. ´Het zal wel´ denk je dan, maar dat wordt al anders als je beseft dat hij maar een duif mee had en helemaal anders omdat hij pas voor het tweede jaar fond speelt. Maar er is meer. Op Bordeaux won hij 2 op 2. Van Pau begon hij in Tilburg met 1, 4, 5, 7. Weliswaar tegen slechts 106 duiven maar wel met 19 veelal ervaren deelnemers. Agen jaarlingen won hij 3 op 6. En je kan niet zeggen dat Pau en Agen makkelijke vluchten waren, integendeel.
Voor iemand met maar een jaar ervaring op de fond is het buitengewoon knap. En het is hem niet aan komen waaien. Of het moet zijn dat Ria en Hans uit Valkenswaard die hem aan de soort hielpen. In 2021 speelde Jan mondjes maat komt mede door zijn verhuizing naar Aalsmeer daar heeft al een aardig ploeg zitten en Jan heeft daar als ware een duivenparadijs !!

50 euro op dp

Bon 04: A. Hoevenaars & zn. Uden, koppel eieren of jong in overleg

Ze spelen hier met 2 liefhebbers op één erf. Ad en Dionys hebben hun eigen afdeling waar ze de Dagfond en een paar ZLU vluchtjes beoefenen. Ze spelen met 24 doffers en 24 duivinnen. Rowdy en wil het liefst op alle vluchten meedoen. Hij speelt met 12 doffers en 12 duivinnen. De duiven worden door opa verzorgd. Dit doet die samen met zijn eigen duiven. Rowdy kan dit niet in verband met school. In 2019 hadden Ad en Dionys hadden een super duifje op de ZLU Agen. Deze doffer ( Houdini ) speelde op Issoudun de 46e NPO. Op Agen heeft die zich van zijn beste kant laten zien en speelde een 12e Nationaal. Dit jaar deed deze doffer het weer dunnetjes over…. Met een 1e NPO Narbonne Afd. 3. Deze doffer valt s, avonds in het donker om 22.26 uur op de kooi. (zoals Dionys zij, een kippenvel momentje). Ook speelde hij dit jaar weer de 25e Npo Agen ZLU Afd. 3. Deze doffer is een volle broer van “Het Narbonne duifje”. Deze duivin speelde onder andere een 50e nationaal Narbonne ZLU in 2013, en werd later ook nog 4e nationaal asduif Agen over 3 jaar (14-15-16). Rowdy heeft een paar toppers zitten voor de Dagfond. Zo heeft hij de “Max” (14-886), deze doffer werd 6e duifkampioen Dagfond Afdeling 3 2016. Zijn zoon “Kylian” (16-113) speelde als jaarling 9e NPO Sezanne van 9852 duiven. De andere Dagfond topper van Rowdy is “De Schallie” (13-186), deze doffer werd 4e duifkampioen Dagfond Afdeling 3 2017. De Max en De Schallie zijn dit jaar naar het kweekhok verhuist. Dit jaar speelde Rowdy met de “New Max” op Montlucon de 4e NPO tegen 4430 duiven. Ook heeft Rowdy nog de ooievaars/schimmels op het hok zitten die zich ook altijd laten zien op de Vitesse/Midfond vluchten. Op het kweekhok zitten voornamelijk duiven van Comb. v/d Werf uit Berghem (Van Loon). Dit is de laatste jaren aangevuld met wat meerdere duifjes voor de ZLU en voor de Dagfond (via H. v. Boxmeer). Wie gaat er naar Uden toen om deze prachtige bon van de Hoevenaartjes te verzilveren.

35 euro op dp

Bon 05: Simon op 't Hoft Kruiningen, jong 2022 of een koppel eieren in overleg.

Simon is bezig met de opbouw van zijn fondhok waarmee hij opnieuw gestart is in Kruiningen na ongeveer 20 jaar op Hansweert de duivensport te hebben beoefend. Nu kunnen we, na het erg succesvolle vliegseizoen 2019, stellen dat Simon zich heeft genesteld tussen de betere spelers op de Marathon vluchten! En ja, het klopt, wat goed is komt snel! Dit geldt zeker voor Simon, lees maar mee en oordeel zelf:
Wie kan zeggen dat hij op zijn hok de 1e, de 2e en de 3e Duifkampioen op de Marathon heeft zitten? Inderdaad, dat is Simon! Hierbij is Simons ‘848’ naast 1e in de vereniging Nishoek ook nog 2e duifkampioen in het NIC! Verder kan worden gemeld dat Simons ‘149’ naast dat hij 2e duifkampioen in de vereniging is, tevens de duif is die zowel in 2018 als in 2019 de eerste prijs winnaar is vanuit Dax… Als je op zo’n klein hokje met duiven, zoveel van dergelijke toppers huisvest, dan kunt u begrijpen dat de concurrentie hier zodanig hoog is zodat we kunnen spreken van een bovengemiddelde kwaliteit. En dat is nu juist wat de verstandige kopers zoeken als ze door het kopen van een bon een stap vooruit willen zetten!!
Verder werd Simon in 2019 3e hokkampioen in de Nishoek op de Marathon en speelde hij de volgende resultaten met erg hoge prijspercentages bijeen: St. Vincent 3 vd 6 met prijs 3, 6 en 11; Bordeaux 1 vd 3; Agen 3 vd 4; Bergerac 2 vd 5 én Dax 3 vd 3 met prijs 1, 4 en 6, tsja wat moet hier nog aan worden toegevoegd?
Simon zit niet stil en heeft zich recentelijk nog versterkt, zo heeft hij o.a. duiven rechtstreeks van: Gebr. Limburg, Mark vd Berg, Carlo Dominicus, Marco Houtekamer, Dirk van Hofwegen, Arjan Beens (via A. Jochemssen en Zn.), Paul van den Boogaard, Sjaak de Keijzer en Stefan Leloux & Zn!

Ook in 2020 speelde Simon zijn 149 op 2 zlu vluchten dat waren 2 staart prijsjes , dus in 2020 terug op middaglossing en op Dax speelde hij weer 4e in inkorfcentrum 36e  afdeling.  En op Marseille speelde Lady Dominca een 29e nationaal ZLU.

Door drukke onregelmatige werkzaamheden probeert hij op vluchten te pieken.

Hij schenkt een jonge duif 2022 of koppel eieren. En Simon kennende zal je hier niet teleurgesteld worden.

50 euro op dp

Bon 06: Gerard en Martin van Zelderen, Aalsmeer schenkt jong dagfond 2022 in overleg.

Wie kent ze niet de de vader en zoon combinatie Gerard en Martin van Zelderen uit Aalsmeer. Deze fondmatadoren hebben zo beetje alles gewonnen met hun ijzersterke fondkolonie waar de basis is en was de Aarden duiven. En eenmaal dit bekend was ging diverse fondmelkers daar versterking halen en niet zonder succes. Beide broers hebben een pracht van een lokactie waar ze hun hobby uit oefenen de laatste jaren waren de prestatie ietsje minder maar door de komt van Jan van de Berg (merkplas)moet daarin de komende jaren verandering in komen.

35 euro op dp

Bon 07: Jan van de Berg, Aalsmeer , jong 2022 in overleg

Hier bon twee van Jan.
Als je bij Jan komt moet je echt wel een mand meenemen want hij laat je niet vertrekken met 1 duif.
Begonnen met late jongen en wist al in Brabant 2000 fantastische uitslagen neer zetten.
Zelfs Ad Schaerlaeckens is van Jan onder de indruk:
AS over Jan,
Jan won van een fondvlucht de 20e prijs tegen 400 duiven. ´Het zal wel´ denk je dan, maar dat wordt al anders als je beseft dat hij maar een duif mee had en helemaal anders omdat hij pas voor het tweede jaar fond speelt. Maar er is meer. Op Bordeaux won hij 2 op 2. Van Pau begon hij in Tilburg met 1, 4, 5, 7. Weliswaar tegen slechts 106 duiven maar wel met 19 veelal ervaren deelnemers. Agen jaarlingen won hij 3 op 6. En je kan niet zeggen dat Pau en Agen makkelijke vluchten waren, integendeel.
Voor iemand met maar een jaar ervaring op de fond is het buitengewoon knap. En het is hem niet aan komen waaien. Of het moet zijn dat Ria en Hans uit Valkenswaard die hem aan de soort hielpen. In 2021 speelde Jan mondjes maat komt mede door zijn verhuizing naar Aalsmeer daar heeft al een aardig ploeg zitten en Jan heeft daar als ware een duivenparadijs !!

50 euro op dp

Bon 08: Hennie Koene, jong 2022 in overleg

Hennie Koene vanaf het eerste uur al lid van Duivencompetitie.nl en schenkt elk jaar een bon. Hennie is afkomstig uit een echte duivenmelkers familie zo ook zijn broers Cor en André hebben duiven enkel André is er mee gestopt. Hennie speelt in Nootdorp en niet onverdienstelijk op een simpele en eenvoudige manier waarom moeilijk als het makkelijk kan. Doffers op weduwschap en de jongen van het schapje en dit met duiven van zijn broers en dit zijn voornamelijk Jansen duiven.

30 euro op dp

Bon 09: Rob Houben, jong 2022 in overleg

En wat zal ik eens over mezelf schrijven, veel van mijn volgers zullen mij wel kennen.
Ik neem een deel van al een keer geplaats bon over, maar pas hem ook even aan, voor de mensen die me niet volgen.
De tekst begint ongeveer zo: “Normaal geef ik duiven weg en verkoop ik er geen. Want duivenspelen moet leuk blijven" (dit jaar zeker al 40 weggegeven).
Ik speel eigenlijk alle vluchten, met nogal uiteenlopende uitslagen. Het gaat mij het beste af met de jonge duiven, maar ook daar zou het nog vele malen beter kunnen gaan, maar hier staat mijn familie en mijn gezondheid op de eerste plaats. En als er de fut niet is, is de motivatie nu eenmaal ook minder. Bij deze fondduiven zitten hele goede afstammelingen en goede duiven, maar die staan qua energie die ik erin steek niet op plek 1, dus daar vallen de prestaties wat tegen. Je krijgt wat je erin stopt. In principe selecteer ik de jonge duiven op prestaties, maar dan toch wel een grote voorkeur naar de vluchten tussen de 300 en 450 km. Hierdoor zie je dan vaak als het een zware vlucht wordt, de duiven er dan wel meestal zijn. In 2018 had ik een heel goed jaar, zeker bij de jonge duiven. De start in 2019 was ook goed, totdat eind april de marter daar 80 % van mijn duivinnen voor het programma spel dode, waarbij dus bijna al mijn topduiven en eerste prijsvliegsters. Het seizoen voor de oude doffers was toen eigenlijk ook afgelopen, want zonder duivinnen doe je dan weinig. Het was toen mooi dat er toch nog later in het seizoen een paar dagfondduiven zich goed lieten zien. Maar toen dit gebeurde, heb ik op het punt gestaan om de handdoek in de ring te gooien, maar ik wilde niet zonder mijn duiven, zeker niet doordat ik door best wel veel duivenmelkers gesteund werd. En gelukkig zaten de kwekers die de goede jonge ploeg van 2018 hadden voortgebracht er nog.
Op andere plekken doen ze het ook goed met mijn duiven en worden er 1e prijzen gevlogen, ook tegen grotere aantallen duiven. Over rassen en soorten kun ik veel schrijven, maar deze vliegen niet. Bij de snelle duiven (tot 650 km) zitten duiven van de gebroeders Rings, Hermans Smulders, Peter Spiljard, Steven van Pol, Jouke Rottine en enkele koppels Belgische toppers (geen namen, maar gewoon duiven die goed vererven), waar bruikbare duiven uit komen.
Bij de fondduiven zitten zoals ik al schreef gewoon goede duiven, welke U gewoon komt bekijken en dan aangeeft waar u ze uit wilt hebben, makkelijker kan het niet (als U ze daaruit zou willen hebben).
Dit jaar behaalde ik in het samenspel Beek/BUG en samenspel BBM de 1e prijs op de zware Chateauroux (541 km) en bij de jonge duiven won ik vanaf Orleans (436 km) bij de Beek-Bug.
Ps. zoekt U kleurtjes, die zijn hier zeker te verwachten en als U geduldig bent, is er meer mogelijk.

40 euro op dp

Bon 10: M. van der Riet , Koppel jongen 2022 in overleg

Rinus op en top duivenmelker en altijd opzoek naar duiven die bij hem passen. Zijn voorkeur gaat uit naar de overnacht/Zlu vluchten en pakt elk seizoen wel een knappe duif op een vlucht en dit doet hij met duiven van o.a Louis de Heijde (broer van Cor de Heijde) zo ook met duiven van wijlen Fons van Ophuisen met deze duiven heeft Rinus al een 44e en een 60e Nationaal gedraaid op Barcelona. De laatste aanwinsten die Rinus gehaald heeft komen Breskens en wel bij H. Mookhoek & zn., Sjaak van der Velden , Harrie van Boxmeer ( Jelle Jellema)

55 euro op dp

Bon 11: Gerard en Martin van Zelderen, Aalsmeer jong ZLU 2022 in overleg

Wie kent ze niet de de vader en zoon combinatie Gerard en Martin van Zelderen uit Aalsmeer. Deze fondmatadoren hebben zo beetje alles gewonnen met hun ijzersterke fondkolonie waar de basis is en was de Aarden duiven. En eenmaal dit bekend was ging diverse fondmelkers daar versterking halen en niet zonder succes. Beide broers hebben een pracht van een lokactie waar ze hun hobby uit oefenen de laatste jaren waren de prestatie ietsje minder maar door de komt van Jan van de Berg (merkplas)moet daarin de komende jaren verandering in komen.

50 euro op dp

Bon 12: H. Mookhoek & zn. Breskens, jong 2022 in overleg
Hier een van de betere allround spelers uit Rayon West, hun stam is opgebouwd met duiven van: Herman Calon, Henk Melis, Wim van Es, Roegiest-Visser, Eddy Noel, Combinatie Derycke-Schieman.
En voor de fond onder andere de soorten van Ko de Mey, Sjaak van de Velde en zn., en via Henny Schaap duiven van A.P. Overwater en Wim Muller.
Wat de kampioenschappen betreft in 2021 :2e midfondhok jong en 12e Generaalhok van Afdeling Zeeland ’96. Verder o.a. 2e midfond jong hok en 1e midfondduif jong en 5e Generaal hok in het Samenspel. Jaar in jaar uit zien we Henk en Henry tussen de kampioenen staan en zijn de mannen vaste schenkers van een bon voor een jonge duif 2022 .

Biedingen :

50 euro WvE[
55 euro op dp/b]

[b]Bon 13:
Wim van Es, Oud Beijerland, koppel jongen 2022 in overleg.

Het hokbestand is voor het merendeel opgebouwd door de jaren heen hoofdzakelijk met Koopman duiven. De laatste jaren komen er duiven van Harrie van Boxmeer vandaan waar Wim gelijk mee scoort waaronder het soort van Mevr. Snellen & zn. uit Den Bosch . Ook de duiven die via samen kweek met de gebroeders van Beveren uit Nieuw Namen zijn wederzijds al diverse kopprijzen gespeeld. Vele liefhebbers slaagde met deze duiven afkomstig van dit hok, wat dacht u van Mr. Toscani ( Milaan ,Italië), Valentino Biondi (Italië) Henk Bijl , Hulst(1e Sens afdeling 1), Paul de Hondt , Hulst(diverse overwinningen afdeling en rayon) Jan van der Made & zn. (Achthuizen), Harrie van Boxmeer ,St. Oedenrode (1e afdeling 3 met zijn super 463), combinatie Stoop / van Huizen (Den Bommel) en H. Mookhoek en zn. (Breskens) . In allen van deze winnaars zijn duiven afkomstig van het hok van Wim. Ook zijn er resultaten op OLR in 2019 won Wim de 2e hot spot vlucht en in 2020 werd Wim 3e op de loodzware Derby vlucht Vama Veche 505 km dit alles in Horodnic de Sus en in 2021 werd Wim 2e van de finale race van Derby Carmelo Yupi van 500 km.

85 euro op dp
Sportgroeten,
Admin Wim

Administrator
Administrator

Berichtdoor Admin Wim » 30 nov 2021, 20:07

Vanaf heden kunnen jullie alvast voorbieden er ontbreken nog een drietal beschrijvingen maar deze komen zodra de info binnen.

Sla uw slag !!!!
Sportgroeten,
Admin Wim

Administrator
Administrator

Berichtdoor Wim van Es » 30 nov 2021, 20:13

Bod op bon 2, 50 euro
Sportgroeten,
Wim van Es

Problemen verdwijnen waar kopstukken verschijnen
Wim van Es

Super Lid
Super Lid

Berichtdoor Cor Vrolijk » 30 nov 2021, 22:57

:ymapplause: :ymapplause: :ymapplause: :ymapplause: :ymapplause:
Cor Vrolijk

Super Lid
Super Lid

Berichtdoor Harrie » 02 dec 2021, 13:38

50 euro bon 1
Winnaars hebben een plan Verliezers een excuus
Harrie

Super Lid
Super Lid

Berichtdoor Cor Vrolijk » 02 dec 2021, 14:03

Harrie schreef:50 euro bon 1

bedankt voor het vertrouwen Harrie
Cor Vrolijk

Super Lid
Super Lid

Berichtdoor simonhof » 02 dec 2021, 19:40

60 euro bon 2
simonhof

Lid
Lid

Berichtdoor Wim van Es » 03 dec 2021, 09:06

Bon 12

€50.
Sportgroeten,
Wim van Es

Wim van Es

Super Lid
Super Lid

Berichtdoor m.v.d.riet » 03 dec 2021, 10:01

Bon 2 € 75.00
m.v.d.riet

Super Lid
Super Lid

Berichtdoor Cor Vrolijk » 03 dec 2021, 12:52

ik heb wat stambomen en een paar foto's bij elkaar gescharreld
Is er in ieder geval een indicatie van wat er op de kweek zit
sommige vliegen vrij rond

https://hanzestadmarathonduiven.jouwweb.nl/
Cor Vrolijk

Super Lid
Super Lid

Berichtdoor Admin Wim » 04 dec 2021, 08:46

Update bon 9 nieuwe tekst ;)
Sportgroeten,
Admin Wim

Administrator
Administrator

Berichtdoor Rob Houben » 04 dec 2021, 16:02

Bedankt, er stonden wat onwaarheden in de vorige bon, welke daar niet gewijzigd werden (waar hij origineel stond). Wim heeft het goed opgelost, want de bon verkoopt. En straks zeggen dat klopt niet als er iemand voor de deur staat vind ik niet ok.
Rob Houben

Moderator
Moderator

Berichtdoor Admin Wim » 05 dec 2021, 10:42

Degene die een bon hebben geschonken kijk even naar jullie beschrijving van de bon of deze correct is laat dit dan nog even weten.
Sportgroeten,
Admin Wim

Administrator
Administrator

Berichtdoor Cor Vrolijk » 07 dec 2021, 10:03

Screenshot_8.jpg
Cor Vrolijk

Super Lid
Super Lid

Berichtdoor Wim van Es » 11 dec 2021, 08:45

Bod op bon 2
€.85,00
Sportgroeten,
Wim van Es

Wim van Es

Super Lid
Super Lid

Berichtdoor m.v.d.riet » 12 dec 2021, 20:51

Bon 2 100 euro
m.v.d.riet

Super Lid
Super Lid

Berichtdoor Admin Wim » 14 dec 2021, 09:55

Let op Let op
Donderdagavond sluit het voorbiedden.
Vrijdagavond gaan we dan online op Doevepeet
Sportgroeten,
Admin Wim

Administrator
Administrator

Berichtdoor Huib » 17 dec 2021, 19:00

De bonnen staan op Doevepeet en de biedingen die op DC zijn gedaan door leden is daar door ons op gezet. U ziet een naam van Wim als bieder maar dat is uw bod. Suc6 ;)

Huib

"Old soldiers never die, they just fade away"
Huib

Administrator
Administrator

Berichtdoor Admin Wim » 18 dec 2021, 10:19

Huib schreef:De bonnen staan op Doevepeet en de biedingen die op DC zijn gedaan door leden is daar door ons op gezet. U ziet een naam van Wim als bieder maar dat is uw bod. Suc6 ;)

Hierbij de link voor onze bonverkoop !!!!!
Heeft u geen account om te bieden geen nood u kan altijd contact opnemen met Huib of Wim ;)

https://www.doevepeet.nl/store/bonnenve ... mpetitienl
Sportgroeten,
Admin Wim

Administrator
Administrator

Volgende

Keer terug naar DuivenCompetitie's MARKTPLEIN