• Advertisement

aanschaf duiven



Moderators: Harrie, Xander van Peer, Eduard

aanschaf duiven

Berichtdoor william1 » 09 dec 2013, 08:20

Geachte leden,

Maar al te vaak lees je bij het aanschaffen van duiven dat je in je eigen omgeving moet zoeken, ik las laatst zelfs dat duiven van omgeving de kust andere duiven zijn dan duiven van omgeving Limburg, m.a.w. duiven die daar hard vliegen doen het in Limburg niet.
Verklaar mij dan eens de Heremans de Jansens, de Aarde, duiven die doen het wereldwijd vanwaar deze stelling, want als je de advertenties leest heeft bijna iedereen Heremans duiven.

Gr William
william1

 

Re: aanschaf duiven

Berichtdoor Eduard » 09 dec 2013, 11:19

william1 schreef:Geachte leden,

Maar al te vaak lees je bij het aanschaffen van duiven dat je in je eigen omgeving moet zoeken, ik las laatst zelfs dat duiven van omgeving de kust andere duiven zijn dan duiven van omgeving Limburg, m.a.w. duiven die daar hard vliegen doen het in Limburg niet.
Verklaar mij dan eens de Heremans de Jansens, de Aarde, duiven die doen het wereldwijd vanwaar deze stelling, want als je de advertenties leest heeft bijna iedereen Heremans duiven.

Gr William


Hoi William,

Het is inderdaad dat duiven zich moeten aanpassen aan de nieuwe leef omgeving.
Van west naar oost is nogal lastig voor veel duiven.
Van Oost naar west dan weer gemakkelijker.

Mag dat plaatsen zoals je dit ook kunt met een zolderhok naar tuin hok, die wat lastiger is dan die van tuinhok naar een zolderhok.
Heb het ooit van nabij gezien dat de verplaatsing van zolder naar tuin goed deels mislukte wegens het niet gezond kunnen houden van de duiven.
======
De verklaring die je vraagt over de vele soorten die met succes werden overgezet op een nieuwe woonst kan vele redenen hebben.
Een ervan een zeer belangrijke m.i. het belang wat er bij speelt.

Zie het maar als met een stamboom.
Ook die worden hoe langer hoe mooier naar gelang de prijs hoger in de markt ligt.
Een persoonlijk voorbeeld: Duiven rechtstreeks gehaald bij Anton Aarden, de zoon van Jan, verkocht duiven in 1979 nog steeds zonder stamboom, let op het jaar.

Van voor die tijd bestaan er dus geen stambomen van die soort, tenzij zelf bedacht en gemaakt.
Bewijs er van zwart op wit is in mijn bezit.
Afstamming werd opgegeven als komende uit de lijn van.......
Opgeschreven op een kladblaadje van een Hema kladblok en wel gedateerd en getekend door Anton.

Ik heb er persoonlijk meegemaakt die rechtstreekse duiven van grote naamhadden.
Na indringende informatie opvragen waren dat vaak duiven met de afstamming in volgorde met volgende waarde, is rechtstreeks gekomen van de buurman van de melkboer die het hoorde van de bakker die er kind aan huis moet zijn geweest,,,,zeggen ze.
Dus trek zelf een conclusie over dergelijke zaken.

Nuchter boeren verstand lijkt mij ruim voldoende hiervoor.
Eduard

Avatar gebruiker
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1440
Geregistreerd: 27 jan 2010, 07:24
Woonplaats: Arnhem


Keer terug naar Interactie: Stel hier uw vraag over de sport



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron